Samenvatting
Doel
Aanpak
Resultaat
Leerpatronen
Uploads (1)
De Poolse Gamestudio CD Projekt Red wilde de nieuwe game Cyberpunt 2077 met succes uit te brengen. In het spel moet de speler als huurling allerlei criminele opdrachten uitvoeren.
Er is acht jaar aan de game gewerkt en de kosten waren zo’n tweehonderd miljoen euro. Het publiek werd enthousiast gemaakt met prachtige screenshots van de game. Het was belangrijk dat de game voor kerst klaar zou zijn en tegelijk met de PlayStation 5, hier werd door medewerkers keihard aan gewerkt. De doelstelling was om in een jaar tijd 30 miljoen exemplaren te verkopen.
Er werden in de eerste week al acht miljoen exemplaren verkocht. Een week na de lancering haalde Sony het spel al uit de PlayStation store. Het spel bleek niet af te zijn: er zaten allemaal fouten in. Op de PlayStation 4 was het spel al heel traag, maar op de Playstation 5 zaten er ook veel fouten in het spel. Door deze mislukking verloor game studio de helft aan beurswaarde.
Het PlayStation spel Cyberpunk 2077 zou een mega populaire game gaan worden. Er werd acht jaar aan gewerkt en flink in geïnvesteerd. Het doel was om het spel voor de kerst van 2020 te lanceren tegelijk met de PlayStation 5. Hier kwam veel druk op te staan en ondanks dat het spel nog niet helemaal klaar was, werd het gelanceerd. Dit had tot gevolg dat er heel veel fouten in de game zaten en het spel niet meer verkocht kon worden.
BNR podcast over de mislukte game Cyberpunk 2077 met Chief Failure Officer Paul Iske
Reacties (0)